mandag den 3. december 2012

Marias lovsang


Tænk en gang... Nok er vi født 2000 år for sent til at blive udvalgt til at skulle føde Jesus, men Gud har alligevel udvalgt os til at bærer ham i vores hjerter!
Prøv en gang at læse Maria's lovsang (Luk 1,46-55) med den indstilling, at Jeg er udvalgt til at bære Jesus/Helligånden:

Jeg priser Herren af hele mit hjerte!
fordi han har udvalgt mig, som kun er hans ringe tjener.
Alle kommende slægter vil kalde mig velsignet.
Gud den Almægtige har gjort store ting mod mig.
Priset være hans navn!
Hans bamhjertighed varer fra slægt til slægt
over dem, der ærer ham.
Han straffer enhver, som har hovmod i hjertet,
og spreder dem for alle vinde.
Denne verdens fyrster styrter han fra tronen,
men de ydnyge ophøjer han.
De sultne mætter han med alt godt,
men de rige sender han bort med tomme hænder
Han er kommet for at hjælpe sin tjener Israel.
Han har aldrig glemt sit løfte om bamhjertighed 
mod Abrahams slægt til evig tid,
det løfte han gav vores fædre.

Denne lovsang er sunget af en gravid kvinde. Personligt har jeg ingen erfaring, når det kommer til graviditet, men jeg vil alligevel påstå at de fleste kvinder kan sætte sig ind i den overvældende begejstring og iver man føler, når en kvinde venter sig. Hun er ovenud lykkelig, hun stråler, og må bare dele glæden!

Min opmuntring til os her i December er at huske på, hvilken Konge vi bære i vores liv!
Lad os opføre os som gravide kvinder, der smitter med kærlighed og glæde ved at lade mennesker omkring os opleve Jesus igennem os - Ham der giver fred midt i fortvivlelsen, giver håb når alt virker håbløst og elsker os højere end vi kan forestille os!"

Af Nathalie Laugesen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar