fredag den 14. december 2012

En teknisk udfordring

December.....og snevejr......og kirke......det kan godt være en udfordring!
I søndags var jeg i kirke ifbm. projektet "Hjælp kvinder i nød". Jeg havde set frem til arrangementet i lang tid, og havde endda fået min mor til at rydde op i tøj bunken for den gode sag:)
Normalt plejer jeg at cykle til kirke i al slags vejr - i det hele taget står min cykel ikke i garagen og samler støv - og søndagens tur til kirke var ikke nogen undtagelse.
Den sidste tids store mængder af sne gjorde dog søndagens cykeltur til lidt af en udfordring. Cykelstierne var de fleste steder ryddet, men sneen var kørt sammen i de store kryds, hvilket gjorde det vanskeligt at forcere dem. Flere steder måtte jeg trække igennem snebunkerne, der var ved at være godt frost stive. 
Jeg kom frem! - i god behold! Turen tog ganske vist lidt længere tid en normalt -  men stadig!


På vej hjem møder jeg i garderoben en bekendt, som også skal ud på en snecykeltur for at komme hjem. I håb om lidt sympati, siger jeg "Nå - så er det cykelturen...det bliver sørme spændende hva'?"
Min medcyklist kigger på mig og siger "Ja, jeg elsker cykelture i sne! Det giver det ligesom lidt mere action. Turen bliver bare teknisk sværere - og det er da fedt!"
What?!? Det kan du ikke mene! Men okay - så har han sikkert også en moutain bike, tænkte jeg.
På vej ud af døren siger han "Måske jeg overhaler dig undervejs?":)
Mit humør er mildest talt ikke så godt på daværende tidspunkt! Det første stykke vej trækker jeg cyklen og tramper godt i jorden imens. Irritationen er virkelig stor!
Da jeg når hovedvejen, kommer den samme fyr glad vinkende forbi mig - SIDDENDE på cyklen med smalle cykeldæk!
Oh-no! Han cykler hvor jeg må trække for at komme igennem sne masserne! Jeg var lige ved at give op....

På trods af min irritation over en SÅ positiv indstilling til cykling i snevejr - så ramte hans indstilling alligevel noget i mig. For tænk engang hvilken mulighed der ligger i sne cykling, hvis man ser det på det som en teknisk udfordring? Måske det ligefrem er en kamp mellem dig og sneen? "My name is Frisgård....Johanne Frisgård! Og jeg har tænkt mig at sejre over fjenden - sneen!"

På afstand af søndagens udfordring - vil jeg gerne sende en tak til vedkommende som gjorde mig skarp på at se mulighederne frem for begrænsningerne!

Måske du har brug for samme skarphed?

God weekend (og snekamp;)

Hilsen Johanne Frisgård








Ingen kommentarer:

Send en kommentar