tirsdag den 11. december 2012

Tak

Som I nok har set her på bloggen, samlede vi ind til Reden i Århus, et værested for prostituerede. Det var en meget opmuntrende oplevelse!
Om morgenen var jeg ellers ved at være bange for at det hele ville falde til jorden. Der var sne over det hele i mængder og det var en kamp at få bilen fri og fyldt op med ting til at tage med i kirken. Turen ned til kirken foregik i intens bøn om sikkerhed og om, at mennesker ville trodse vejret og komme i kirke alligevel. Og da jeg kom stod der allerede store sække af tøj og julegaver klar til kvinderne.
Der var rigtig god stemning omkring projektet, og efter anden gudstjeneste solgte vi chili con carne til 30 kr og der blev solgt ud, før køen var ovre. Vi oplevede flere gange, at folk betalte med en seddel og ikke ville have byttepenge. Det var utrolig opmuntrende at se, hvordan viljen til at give og dele ud var til stede.
Jeg ved ikke, hvad der var i julegaverne. Jeg ved ikke, hvem der får dem. Jeg kommer ikke til at være der, når de bliver givet. Jeg ved heller ikke, hvem der kommer til at gå i tøjet. Men det gør ikke noget, for Gud ved det. Gud kender hver eneste en af disse kvinder, og han elsker dem. Jeg ville ønske, at jeg og vi fik lov til at se dem pakke gaverne ud og tage tøjet i brug, men vi har ikke samlet ind for at glæde os selv. Vi har heller ikke samlet ind for at give os selv en god oplevelse eller god samvittighed. Vi har samlet ind, fordi Gud ønsker, at vi skal have de lidende og de manglende på hjertet.
Så til slut om dette projekt, vil jeg bare sige: TAK! Tak til alle jer, der hjalp. Tak til alle jer, der gav! Tak til alle jer, der tog penge ud af julegavebudgettet til at give til nogen I slet ikke kender!
Og som det allersidste: Send forbøn med gaverne! Bed for de kvinder, der kommer til at pakke gaverne op. Bed for de kvinder, der skal gå i dit tøj! Og bed for Reden og deres arbejde og at de må blive velsignede af de penge, der blev samlet ind!
Af Krista Korsholm Bojesen

2 kommentarer:

  1. Tak for jer der gjorde det muligt. Kærligst anne mette

    SvarSlet
  2. Godt gået, Krista! Det er fantastisk, at det bliver jul for flere end blot os selv i år!:)

    SvarSlet