fredag den 5. oktober 2012

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer!


Hej alle sammen. Så er tiden kommet til, at jeg skal komme med endnu et indlæg i bloggen. Hvordan er det gået med min udfordring om at lade Gud gøre jeres hjerter bløde? Vil elske at høre nogle historier.

I Filipperbrevet 4, 4 - 7 står der:

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer! Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle forhold jeres ønsker frem for Gud i bøn og påkaldelse med tak. Og Guds fred, som overgår al forstand, vil bevare jeres hjerter og tanker i Kristus Jesus.

Det er nogle vers som Gud har mindet mig om inden for den sidste tid. Hvilken frugt der er i at sige Gud tak. Så det har jeg lyst til at dele med jer.

Jeg er i en periode lige nu, hvor jeg synes der er mange ting at tage stilling til og finde ud af. Særligt er TID en faktor som er svær for mig at finde ud af. Hvordan lever jeg ansvarligt med den tid der er givet mig? I disse overvejelse sniger bekymringer sig hurtigt ind. Særligt bekymringer for, om jeg nu for givet mig selv den tid jeg har brug for. Har Simon (min mand) og jeg nok tid sammen? Bekymringer om vi lever ansvarligt økonomisk, hvad fremtiden i studiet bringer, bruger jeg min tid godt nok i forhold til Gud, hører jeg efter hvad han siger eller lytter jeg til mit eget kød? Ja tankerne kan flyve rundt...

For et par uger siden var jeg ude og gå en tur ved en strand, mens jeg hørte en af Poul Nyborgs (præst i århus valgmenighed) prædikener om økonomi. Det er iøvrigt en fantastisk prædikenserie, som kan høres som podcast.
Men her mødte Gud mig og mindede mig om noget: At jeg ikke behøver bekymre mig. Gud sørger for mig. Gud er en god Gud, som har hånd om mig og vil give mig det jeg trænger til. Det vidste jeg i forvejen, men havde brug for at Gud kom og mindede mig om. At jeg ingenting har at frygte. Beslutningerne, som skal tages er der stadig, men når jeg er hos Gud kan jeg tage dem i større frihed - han vil søger for mig.
Efter prædiken var slut mindede helligånden mig om at høre lovsang. Så det gjorde jeg, hvilket resulterede i at jeg dansede rundt på stranden og sang højt til den lovsang jeg havde i ørene. Det var fantastisk. Jeg dansede helt fri og fuldt af glæde fordi jeg har en far i himlen som sørger for. Som vil mig det godt. Det er ikke sikkert han giver mig det jeg selv tænker jeg har brug for, men en ting kan jeg være sikker på: han vil give mig det jeg trænger til fordi han elsker mig.

Det er blandet andet det jeg oplever Gud fortæller mig i Fil. 4, 4 - 7: I taksigelse vil Gud forvandle mit hjerte og tanker og fylde dem med Guds fred. Wow...
Så min opmuntring til jer denne fredag er at begynde jeres dag med tak eller når i mærker bekymringerne tynger sig på, så be Gud om at vise jer, hvad i har at sige tak for.
 Dette sted er en kærlighedserklæring fra Gud. Det er et løfte, som jeg synes er helt fantastisk.

Ha en dejlig weekend alle sammen...
Rebekka Kjær Væggemose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar