fredag den 3. august 2012

SommerOase 2012 - Womens Reboot

Uge 29 - destination Odder....Jeg tjekkede ind til en uge på sommeroase med 4500 andre ferie glade mennesker.
Womens reboot havde igen i år tilrettelagt en seminar række med indputs til livet som kvinde i mission. I samarbejde med danmission var der også arrangeret bingo i "Cafe Karibu med præmier sponsoreret af Odders butikker. Det blev en kæmpe succes - måske fordi det "uheldigvis" var silende regnvejr lige da bingo'et skulle til at begynde;)
Torsdag eftermiddag holdte Krista Korsholm Bojesen seminar om "Kvinder og Karrierer". Normalt kategoriserer vi os i forskellige "roller" - mor, krea-kvinde, kok osv. Ofte følger der en række forudindtagede holdninger med, til hvordan vi skal udfylde de forskellige roller. Men ved at tænke i "Karrierer" i stedet for, er vi selv med til at definere hvordan vores forskellige karrierer skal udformes, samt hvor meget energi vi vil lægge i de forskellige karrierer. Vil jeg prioritere min tid som rengøringskone? Eller vil jeg bruge den på at kunne give tid til mine venner/familie? Det handler om prioriteringer og grænser for os selv. Et godt indspark i ferietiden, hvor vi får tid til at tænke over hverdagen og vores tids prioriteter.
Jeg blev inspireret til at gennemtænke hvem/hvad jeg bruger min tid på, og ser frem til et spændende efterår hvor mine valg skal stå distancen:)
Hvor blev du udfordret?


Johanne Frisgård


Ingen kommentarer:

Send en kommentar